1. Po prihlásení sa k účtu (bezplatnému alebo platenému), má užívateľ na ľavej strane obrazovky vzor, ktorý je možné stiahnuť bez úpravy alebo s úpravou
2.Vzorový dokument je vo formáte WORD; užívateľ môže v rámci možnosti panela nástrojov vykonať rôzne úpravy napr. označiť text tučným / šikmým / podčiarknutým / farebným a pod. textom a s takouto úpravou aj vzor stiahnuť
3. Text označený žltým podfarbením je určený na doplnenie resp. úpravu; text, ktorý je označený červenou farbou, má užívateľ možnosť vykonať výber vhodnej možnosti
4. Na pravej strane obrazovky môže užívateľ sledovať návod k úprave vzoru. Návod obsahuje odporúčania, tipy, rady a pod. ako môže užívateľ predmetný vzor upraviť a doplniť. Návod odkazuje na konkrétne čísla odsekov vo vzore, aby užívateľ mal prehľad o tom, ktorej časti vzoru sa návod týka
5. Vzor na ľavej strane obrazovky a návod na pravej strane obrazovky je možné rolovať (samostatne aj spolu) tak, aby užívateľ mal možnosť vidieť v jednom riadku text vzorového dokumentu ku ktorému prislúcha konkrétna časť návodu
6. Upravený vzor sa na portáli neuchováva; má k nemu prístup len prihlásený užívateľ
7. Platené a neplatené vzory sú zrozumiteľne a zreteľne označené a rozdelené
8. Niektoré vzory obsahujú aj prílohy, ktoré je možné stiahnuť bez úpravy
9. V mobilnej verzii nie je možné využívať všetky funkcie ako v PC formáte so zobrazovacou jednotkou
Prihlásenie k online školeniu
1. Postup ako sa prihlásiť k online školeniu/webináru nájdete TU
Posledných 13 rokov sa intenzívne venuje poradenstvu a zastupovaniu podnikateľov a spoločností vo všetkých štádiách podnikania a to od ich založenia, priebehu, „ozdraveniu“ ale aj zániku. Nadobudol významné skúsenosti, ktoré mu umožňujú identifikovať potenciálne hrozby a možnosti rozvoja ďalšieho podnikania. Zastupoval a radil stovkám podnikateľom a spoločnostiam pri obchodných rokovaniach, vstupoch na zahraničné trhy, v súdnych sporoch, konaniach so štátnymi orgánmi a pod. Konzultant je aj zakladateľom Advokátskej kancelárie LUKAJKA & PARTNERS s. r. o., ktorej referencie môžete nájsť TU.
Cookie súbory používame na našej webstránke kvôli správnemu fungovaniu našej stránky, prispôsobeniu analytiky a obsahu návštevníkovi stránky. Viac informácií o cookie
Tieto technické cookies súbory sú nevyhnutné pre správne fungovanie našej webstránky,
a preto je ich možné využívať aj bez predchádzajúceho súhlasu návštevníka našej webstránky. Z tohto dôvodu nie je možné tieto súbory v našich systémoch vypnúť, pokiaľ využívate službu našej webstránky, sme oprávnení spracúvať údaje v nevyhnutnom rozsahu aj bez súhlasu na účely prevádzky siete, služby alebo siete a služby. Viac informácií o cookie
Nevyhnutne potrebné
Pomocou týchto cookies zabezpečujeme funkčnosť a prispôsobenie obsahu našej webstránky,
pričom ich nastavujeme my alebo naši externí poskytovatelia. Pokiaľ k týmto službám nedáte
súhlas zakliknutím tlačidla „Súvisiace s funkčnosťou“, nebudeme ich spracúvať, avšak
niektoré tieto funkcie nemusia fungovať správne. Viac informácií o cookie
Súvisiace s prevádzkou
Pomocou týchto cookies získavame údaje o návštevnosti našej webovej stránky a informácie
ktoré najčastejšie vyhľadávate a ako sa pohybujete, aby bolo možné zabezpečiť jednoduchšie
používanie a lepší nákupný zážitok. Pokiaľ k týmto službám nedáte súhlas zakliknutím
tlačidla „Súvisiace s analytikou“, nebudeme ich spracúvať, avšak návštevníkovi nevieme
zaručiť ten najlepší nákupný zážitok. Viac informácií o cookie
Súvisiace s analytikou
Pomocou týchto cookies sa na webovej stránke môže zobrazovať reklama podľa Vašich
predchádzajúcich nákupných alebo vyhľadávacích preferencíí. Pokiaľ k týmto službám nedáte
súhlas zakliknutím tlačidla „Súvisiace s marketingom“, nebudeme ich spracúvať, avšak
návštevníkovi nevieme zabezpečiť zobrazovanie reklám podľa jeho predchádzajúcich
nákupných alebo vyhľadávacích preferencií. Viac informácií o cookie
Zákon o ochrane spotrebiteľa a ďalšie spotrebiteľské zákony stanovujú formu ako má predávajúci upraviť postup pri reklamácii vád tovaru zo strany spotrebiteľa. Reklamačný poriadok, postup pri vybavovaní reklamácie, vybavenie reklamácie a pod., teda explicitne stanovujú spotrebiteľské zákony. Ustanovenie § 18 ods. 2 zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa stanovuje nasledovný postup a povinnosti predávajúceho v súvislosti s uplatnením reklamácie spotrebiteľom:
- predávajúci je povinný spotrebiteľa riadne informovať o podmienkach a spôsobe reklamácie vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť, a o vykonávaní záručných opráv. Reklamačný poriadok musí byť na viditeľnom mieste dostupnom spotrebiteľovi
- spotrebiteľ môže uplatniť reklamáciu v ktorejkoľvek prevádzkarni predávajúceho, v ktorej je prijatie reklamácie možné s ohľadom na predávané výrobky alebo poskytované služby, alebo u určenej osoby. Určená osoba môže reklamáciu vybaviť iba odovzdaním opraveného výrobku, inak reklamáciu postúpi predávajúcemu na vybavenie. V prevádzkarni a u určenej osoby musí byť počas prevádzkovej doby prítomný zamestnanec poverený vybavovať reklamácie.
- ak spotrebiteľ uplatní reklamáciu, predávajúci alebo ním poverený zamestnanec alebo určená osoba je povinný poučiť spotrebiteľa o jeho právach podľa § 622 a 623 Občianskeho zákonníka na základe rozhodnutia spotrebiteľa, ktoré z týchto práv spotrebiteľ uplatňuje, je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie (vybavením reklamácie ukončenie reklamačného konania odovzdaním opraveného výrobku, výmenou výrobku, vrátením kúpnej ceny výrobku, vyplatením primeranej zľavy z ceny výrobku, písomná výzva na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie) ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku alebo služby, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok.
- predávajúci je povinný na požiadanie SOI preukázať kópiu potvrdenia o prijatí reklamácie, dôvody, pre ktoré nie je možné rozhodnúť o spôsobe vybavenia reklamácie ihneď a pre ktoré nie je reklamáciu možné vybaviť ihneď po určení spôsobu vybavenia reklamácie, zaslanie alebo výsledky odborného posúdenia a kópiu dokladu o vybavení reklamácie.
- ak spotrebiteľ reklamáciu výrobku uplatnil počas prvých 12 mesiacov od kúpy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia (Odborné posúdenie musí obsahovať: identifikáciu osoby, ktorá vykonáva odborné posúdenie, presnú identifikáciu posudzovaného výrobku, popis stavu výrobku, výsledok posúdenia, dátum vyhotovenia odborného posúdenia); bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemožno od spotrebiteľa vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením. Predávajúci je povinný poskytnúť spotrebiteľovi kópiu odborného posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie najneskôr do 14 dní odo dňa vybavenia reklamácie.
- ak spotrebiteľ reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od kúpy a predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže spotrebiteľ zaslať výrobok na odborné posúdenie. Ak je výrobok zaslaný na odborné posúdenie určenej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša predávajúci bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak spotrebiteľ odborným posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie. Predávajúci je povinný spotrebiteľovi uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.
- predávajúci je povinný pri uplatnení reklamácie vydať spotrebiteľovi potvrdenie. Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, predávajúci je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť spotrebiteľovi ihneď; ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak spotrebiteľ má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom.
- predávajúci je povinný o vybavení reklamácie vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
- predávajúci je povinný viesť evidenciu o reklamáciách a predložiť ju na požiadanie SOI na nazretie. Evidencia o reklamácii musí obsahovať údaje o dátume uplatnenia reklamácie, dátume a spôsobe vybavenia reklamácie a poradové číslo dokladu o uplatnení reklamácie.
- popri vybavení reklamácie si spotrebiteľ môže uplatňovať náhradu škody podľa zákona č. 294/1999 Z. z. o zodpovednosti za škodu spôsobenú vadným výrobkom
Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí tovaru v záručnej dobe (záruka). Záručná doba je 24 mesiacov. Ak je na tovare, jeho obale alebo návode k nemu pripojenom vyznačená lehota na použitie, neskončí sa záručná doba pred uplynutím tejto lehoty. Ak ide o použitý tovar, kupujúci a predávajúci sa môžu dohodnúť aj na kratšej záručnej dobe, nie však kratšej než 12 mesiacov. Pri tovaroch, ktoré sú určené na to, aby sa užívali po dlhšiu dobu, ustanovujú osobitné predpisy záručnú dobu dlhšiu ako 24 mesiacov. Záručná doba presahujúca 24 mesiacov sa môže týkať i len niektorej súčiastky tovaru. Na žiadosť kupujúceho je predávajúci povinný poskytnúť záruku písomnou formou (záručný list). Ak to povaha veci umožňuje, postačí namiesto záručného listu vydať doklad o kúpe. Vyhlásením v záručnom liste vydanom kupujúcemu alebo v reklame môže predávajúci poskytnúť záruku presahujúcu rozsah záruky ustanovenej v zákone a to 24 mesiacov. V záručnom liste určí predávajúci podmienky a rozsah tejto záruky. Záručné doby začínajú plynúť od prevzatia tovaru kupujúcim.