Vzory s návodmi
Prihlásenie k online školeniu
1. Postup ako sa prihlásiť k online školeniu/webináru nájdete TU
Viac informácii:
Môže sa pracovná zmluva doručiť elektronicky? Čo všetko musí byť súčasťou pracovnej zmluvy? Po poslednej veľkej novele Zákonníka práce sa zásadným spôsobom zmenili náležitosti pracovnej zmluvy a dokonca sa prijala možnosť doručovania niektorých náležitostí zmluvy elektronickým spôsobom.
Zákonník práce umožňuje zamestnávateľom, aby elektronicky doručili náležitosti pracovnej zmluvy v rozsahu pracovných podmienok a podmienok zamestnávania v prípade, ak sú splnené tieto 4 podmienky:
- zamestnanec má k elektronickej podobe informácie prístup,
- zamestnanec si ju môže uložiť,
- zamestnanec si ju môže vytlačiť a
- zamestnávateľ uchová doklad o jej odoslaní alebo o jej prijatí.
Rovnako to platí aj na písomnú odpoveď zamestnávateľa, ak je zamestnávateľ povinný zamestnancovi písomne odpovedať na niektorú z jeho žiadostí.
Zamestnávateľ má teda na výber, či pracovné podmienky a podmienky zamestnávania poskytne vo forme písomnej informácie v listinnej podobe, prípadne vo forme elektronického dokumentu alebo ich dohodne v pracovnej zmluve ako ďalšie pracovné podmienky.
Pracovnú zmluvu teda tvoria pracovné podmienky a podmienky zamestnávania a podľa § 43 aj podstatné náležitosti pracovnej zmluvy, ktorými sú
a) druh práce a jeho stručná charakteristika,
b) miesto výkonu práce (obec, časť obce alebo inak určené miesto) alebo miesta výkonu práce, ak ich je viac, alebo pravidlo, že miesto výkonu práce určuje zamestnanec,
c) deň nástupu do práce,
d) mzdové podmienky.
Vzhľadom na medializované kontroly inšpektorátov práce ohľadom nelegálneho zamestnávania si však treba dávať pozor na formu a náležitosti pracovnej zmluvy.
O doručovaní pracovnej zmluvy, jej náležitostiach, nelegálnom zamestnávaní a pod. budeme diskutovať na našom bezplatnom seminári, ktorý budeme realizovať formou biznis raňajok online a aj prezenčne formou.
Počet miest je limitovaný na 20 účastníkov prezenčne a 30 účastníkov online.
Bezplatný seminár bude vedený advokátom JUDr. Jozef Lukajkom, PhD., ktorý k jednotlivým témam uvedie praktické príklady, správne a nesprávne postupy a čomu by ste sa určite mali vyhnúť a pod. Účastníci môžu pokladať otázky (prostredníctvom anonymného „chatu“), pokiaľ budú mať záujem.
Termín: 20.11.2023
Čas: 09:00 – 10:00 hod
Poplatok: bezplatné
Miesto: Online alebo prezenčne
V priestoroch na ul. Jesenského 7713/12, 911 01 Trenčín,
Občerstvenie je zabezpečené
Pre potvrdenie bezplatnej účasti použite kontaktný formulár, ktorý je umiestnený na pravej strane.
V prípade vyčerpania voľných miest, budeme musieť neskoršie rezervácie stornovať. Rezerváciu miest ukončíme hneď po naplnení počtu 20 (prezenčne) + 30 (online) spôsobom, kto skôr rezervuje.
Informácie o lektorovi:
JUDr. Jozef Lukajka, PhD. je vedúcim advokátom Advokátskej kancelárie LUKAJKA & PARTNERS s. r. o. Viac ako 14 rokov sa venuje právnemu zastupovaniu spoločností a podnikateľov v súdnych sporoch, v správnych konaniach so štátnymi orgánmi so zameraním na pracovné právo, obchodné právo, trestné právo, ochranu osobných údajov, BOZP. V minulosti pôsobil niekoľko rokov ako právnik inšpektorátu práce. Referencie advokátskej kancelárie kde je lektor vedúcim advokátom Referencie
Tešíme sa na Vás!